יש לכם שאלה לפני הצטרפותכם? לחצו כאן ונחזור אליכם
מעדיפים להירשם בטלפון? התקשרו אלינו: 052-6905706/7
חווים קושי מתמשך מול אחד הילדים, מרגישים שזה יוצר ביניכם מרחק רגשי,
גוזל מכם הרבה כוחות ותשומת לב ומשפיע על כל האווירה בבית
ולמרות המאמצים אתם לא מצליחים למצוא לזה פתרון?
לפתוח דף חדש
עם הילד שקשה לי איתו
קורס וידאו ממוקד ומעמיק לפתיחת הערוץ הרגשי עם הילד/ה שהכי קשה לנו איתו, ליצירת קרבה מחודשת ושינוי משמעותי בהתנהגויות שלו
יש לכם שאלה לפני הצטרפותכם? לחצו כאן ונחזור אליכם
מעדיפים להירשם בטלפון? התקשרו אלינו: 052-6905706/7
אחד הקשיים שאליהם לא מכינים אותנו כהורים הוא מה לעשות כשיש לנו קושי מתמשך עם אחד מהילדים שלנו... קושי שמקרין על כל היחסים והאווירה בבית ומשאיר אותנו ההורים הרבה פעמים חסרי אונים ועם רגשות לא פשוטים כלפי הילד שלנו.
בהרבה מקרים אותו ילד או ילדה שאיתם קשה לנו יותר, רבים הרבה, צועקים, מציקים לאחים שלהם, לא מרוצים (ולא משנה כמה אנחנו מתאמצים), הרבה פעמים הם מסוג הילדים שאומרים 'את אוהבת יותר אותו מאשר אותי', והעיסוק האינסופי בו / בה (כאילו הם מושכים אליהם את האש), הריבים, הויכוחים והעימותים הבלתי פוסקים - מצריכים אותנו לטפל כל הזמן בו, ואז חסר לנו זמן איכות עם האחים שלו, ולאורך זמן האווירה בבית נעשית מתוחה ולא נעימה.
כדי לטפל בזה אנחנו מנסים כל מה שאנחנו יודעים - להיות מאד גמישים איתו, להסביר לו בעדינות, ברוך, לנסות לגרום לו לשנות את ההתנהגות שלו, וככל שעובר הזמן וזה לא עובד - וההתנהגות ממשיכה ולעיתים מחמירה - אנחנו הופכים לחסרי סבלנות, מתקשים כבר להכיל אותו, ואז יוצאת מאיתנו תוקפנות, אנחנו מרימים את הקול, משתמשים בסנקציות, באיומים ובעונשים, ופועלים בדרכים שאנחנו לא מאמינים בהן - פשוט כי אנחנו לא יודעים איך לשנות את זה.
כשסיטואציה כזו ממשיכה לאורך זמן, הרבה פעמים עולים לנו רגשות קשים מול הילד שלנו: אנחנו מרגישים שקשה לנו להכיל אותו, קשה לנו לקבל אותו, ולפעמים ממש קשה לנו לאהוב אותו כפי שהיינו רוצים.
זה יכול להישמע נורא... להתקשות להכיל את הילד שלנו, להתקשות לקבל אותו... ולפרקים להתקשות לאהוב את הילד שלנו?
אנחנו הרי אמורים להכיל, לקבל ולאהוב אותו כמו שהוא!! הוא ילד שלנו!
שלום, כאן יואב וגליה לבנה ויעל ארבל מהבית להורות מקרבת.
ובהקשר הזה, מה שגילינו מתוך ליווי של יותר מ-600 משפחות בשנה האחרונה ומתוך ניסיוננו שלנו כהורים, הוא שבחלק גדול מהמשפחות יש ילד כזה שאיתו קשה לנו יותר. בהרבה מקרים הוא הבכור (אבל לא תמיד), לפעמים קשה לנו בכל פעם עם ילד אחר ולפעמים זה ממשיך להיות אותו ילד – כך או כך, יש ברוב המשפחות ילד שאותו קשה לנו יותר להכיל, קשה לנו יותר לקבל – וגם לפעמים קשה לנו לאהוב אותו כמו שהיינו רוצים.
מהפרספקטיבה שלנו אנחנו רואים שזו תופעה נורמלית לגמרי שקורית במרבית הבתים, ושיש דרך לטפל בקושי כזה כדי להביא לשינוי משמעותי עם הילד שאיתו שקשה לנו יותר, באמצעות תהליך למידה יחסית קצר וממוקד, שבמקרים רבים מביא לשינוי מאד משמעותי במערכת היחסים. הורים רבים שאנחנו מלווים מציינים שהתהליך הזה הביא לפריצת דרך בקרבה עם הילד, בתקשורת איתו, בהתחשבות הדדית שנוצרה, בהקשבה שלו אלינו ובהתחשבות שלו ביתר הנוכחים בבית, ולהפחתה משמעותית בעוצמה ובתדירות של ההתנהגויות שאיתן קשה לנו.
למה אנחנו לא מצליחים ליצור שינוי עם הילד שקשה לנו איתו
באמצעות הכלים המוכרים לנו
בקצרה, בגלל שיש בסיטואציה הזו שתי חוויות רגשיות שמזינות אחת את השנייה ויוצרות 'מעגל' שמזין את הקושי: הילד שלנו מתנהג בדרך שקשה לנו לקבל אותה ולהשלים איתה, וכשאנחנו מותשים ועייפים אחרי אינספור ניסיונות לדבר איתו, לאורך זמן הרגש שלנו כלפיו מתקהה והלב נסגר - בינינו לבין עצמנו אנחנו מתקשים להכיל אותו, לקבל אותו, ולפרקים לשמור על ערוץ רגשי פתוח אליו.
ומה קורה לילד שלנו בתוך הקושי הזה?
הוא מרגיש כלפיו חוסר שביעות רצון מתמשכת שמגיעה מאיתנו בהקשר של מה שהוא עושה. הסיפור שהוא מספר לעצמו הוא: שמי שהוא זה לא טוב, שכמו שהוא זה לא מספיק טוב, שאוהבים יותר את האחים שלו מאותו, שתמיד מחפשים אותו ומאשימים אותו ושהוא לא בסדר. במקום הזה הוא נמצא במצוקה (לרוב לא מודעת), וב'צמא' להכלה ולחיבור רגשי איתנו, ולתחושת הקבלה ללא תנאי שתיתן לו בטחון במקום שלו, בזרימה של האהבה שלנו אליו. ומתוך המצוקה הזו הוא חוזר שוב ושוב על ההתנהגויות שלו ומחריף אותן (הוא לא יודע במודע שזה מה שהוא עושה, אבל הדרכים שבהן הוא פועל - הצקות לאחים, כעסים, הרבצות ועוד, הן כולן ניסיונות מתמשכים למלא לעצמו צרכים - רק שההתנהגות שלו משיגה לרוב את ההפך).
איך גילינו את התהליך הזה?
כבר הרבה שנים שאנחנו מלמדים תקשורת מקרבת לקהל הרחב ולהורים בפרט ובמשך כל הזמן הזה אנחנו גם הורים בעצמנו - ולפני כשנתיים נתקלנו בקושי מתמשך עם אחד מהילדים שלנו, שהביא אותנו להתקשות להכיל אותו, להתקשות לקבל אותו - ובחלקים מהזמן, כשהיינו כנים בינינו לבין עצמנו - להתקשות לאהוב אותו כמו שהיינו רוצים. ואז במהלך טיול בן יומיים של גליה והילד, היא פיתחה והעבירה את עצמה תהליך קצר וממוקד, שההשפעה שלו עליה, על הילד שלנו ועל הקשר ביניהם היתה עצומה: הרגש שלה כלפי הילד נפתח ואיתו היכולת להכיל ולקבל אותו ובעיקר היכולת לאהוב אותו בעוצמה שלא היתה קודם. הילד שלנו שהרגיש את זה (כאילו רק חיכה לזה כל הזמן) התקרב והתרכך, הפך להיות נעים יותר ורגוע יותר, התחושה היתה ממש כאילו קיבלנו באותו רגע ילד אחר. ההפתעה הכי טובה היתה שככל שעבר הזמן, הבנו שמדובר במגמה שנשארת ומתחזקת ומתבטאת ביחסים שלו איתנו, עם האחים שלו ועם אחרים. נהיה לו יותר קל להקשיב ולשתף פעולה, הוא התחיל לראות יותר אחרים סביבו, לעזור יותר ולהתחשב יותר, ולהוציא מעצמו רכות שלא ראינו ממנו במשך שנים.
וככה, ככל שהתמעטו באופן משמעותי ההתנהגויות שהיה לנו קשה איתן (וחלקן נעלמו לגמרי), וככל שהוא נעשה מתחשב יותר, עוזר ורואה אחרים סביבו, נפתח לנו עוד ועוד הלב אליו, וזה הקל עליו להמשיך בשינוי שלו - והמעגל הזה ממשיך כבר בערך שנתיים וחצי, הפעם הוא מתגלגל מבחינתו כהורים בכיוון הנכון - שגם מעמיק את הקרבה שלנו איתו וגם לא מצריך ממנו לפעול בדרכים שפעל בהן קודם.
כשהבנו שלתהליך הקצר והממוקד הזה יש יכולת לא-קונבנציונלית ליצור לא פחות ממהפך ביחסים בזמן יחסית קצר, התחלנו ללמד אותו בבית להורות מקרבת, וגם שם התופעה חזרה על עצמה, כשרבים מהמשתתפים אמרו לנו שהתהליך הזה היה רגע שבו השתנו היחסים עם הילד שלהם ונפתח איתו דף חדש שהקרין על כל האווירה בבית, בחלק מהמקרים גם על היחסים שבין הילדים לבין עצמם.
יש לכם שאלה לפני הצטרפותכם? - לחצו כאן ונחזור אליכם
מעדיפים להירשם בטלפון? התקשרו אלינו: 052-6905706/7
איך זה עובד - ומה הופך את התהליך הזה לכל כך חזק
ובעל יכולת ליצור שינוי גדול עם הילד
מה שבעצם אנחנו עושים בתהליך הזה הוא להחליף את הסדר שבו הדברים יקרו (ובאופן הזה אנחנו מחזירים את השליטה על הסיטואציה לידיים שלנו):
ההתנהגות של הילד היא חיצונית לנו ונמצאת בידיים שלו ולא בשלנו – וכשאנחנו רואים אותה כדבר הראשון שצריך להשתנות כדי שיהיה לכולם יותר טוב בבית - אנחנו מפעילים באופן גלוי או סמוי 'מכבש' בניסיון לשנות אותה - במילים, בטון הדיבור שלנו ובשתיקות שלנו. וכשאנחנו רואים לטווח ארוך את הילד שלנו מתנהג באופן שלא מתיישב בכלל עם הערכים הפנימיים שלנו – אנחנו מנהלים איתו מאבקים או נסוגים לוויתור ונשארים לרוב עם מועקה, ובהרבה מקרים עם חסימה בערוץ הרגשי שלנו מולו, עם קושי לקבל אותו, להכיל אותו ולאהוב אותו כפי שהיינו רוצים.
ולכן - במקום לחכות לשינוי בהתנהגות של הילד, שאחריו יתאפשר לנו לקבל, להכיל ולאהוב אותו כמו שהיינו רוצים – אנחנו עושים בתהליך הזה את ההפך - פותחים את הערוץ הרגשי איתו, מה שמאפשר לנו לקבל ולהכיל אותו יותר - וכשזה קורה, הוא מגיב בשינוי ההתנהגות שלו איתנו, עם האחים שלו ועם אחרים סביבו - אנחנו פשוט הופכים את סדר הטיפול בין שני המרכיבים.
זה לא פשוט לפתוח את הערוץ הרגשי, לקבל ולהכיל ילד שממשיך להתנהג באופן שאנחנו לא אוהבים. והילדים שלנו מרגישים את התדר שאנחנו משדרים כלפיהם:
אם יש בנו חוסר שביעות רצון כלפי הילד שלנו - הוא ירגיש בזה, לא משנה באלו מילים נשתמש וכמה ננסה להגיד את הדברים 'בנעימים'.
אז איך עושים את זה? איך אנחנו מביאים את עצמנו להכלה, קבלה ולפתיחת הערוץ הרגשי עם הילד שאיתו קשה לנו יותר? ומה הפעולות שאנחנו צריכים לעשות כדי שפתיחת הלב אליו תביא לשינוי משמעותי בהתנהגויות שלו שקשה לנו איתן?
איך זה עובד - הנה כל השלבים בתהליך -
אלו השלבים שנעבור יחד בקורס 'הילד שקשה לי איתו',
בליווי והדרכה צמודה שלנו:
מחזקים ומעמיקים את החיבור הרגשי עם הילד שלנו באמצעות הפרדה בין השיפוטים והציפיות שלנו עליו לבין מי שהוא באמת. אי אפשר באמת לדלג על השלב הזה - כל עוד לא נפתח הערוץ הרגשי עם הילד שלנו באופן משמעותי ומתחזקת זרימת האהבה אליו, יהיה קשה מאד ולרוב לא אפשרי ליצור שינוי בהתנהגויות של הילד (שוב, כי ילדים מופעלים מרגש יותר מכל דבר אחר). מאותו רגע שבו נחדש את החיבור הרגשי לילד שלנו נתחיל לראות שינוי בהתנהגויות שקשה לנו איתן. בחלק מהמקרים הן ייפחתו בהדרגה ובחלק מהמקרים יהיה שינוי משמעותי בזמן יחסית קצר - גם בהתנהגויות מולנו וגם עם האחים.
נפרדים מטרמינולגיה מרחיקה (שימוש במילים במחשבות שלנו ובדיבור עם הילד ועליו): בהרבה מקרים אנחנו משתמשים בינינו לבין עצמנו במילים שמתארות את הבן שלנו, שמבלי שאנחנו יודעים את זה, יוצרות לנו ריחוק רגשי ממנו שמקשה עלינו ליצור את השינוי איתו ומקשה עליו להשתנות. אין הרבה הבדל אם אנחנו מבטאים את המילים מולו או לא - עצם זה שאנחנו מחזיקים אותן בתוכנו (כמו 'הוא חוצפן', 'היא שתלטנית', 'הוא לא רואה אף אחד סביבו') - עצם ההחזקה של טרמינולוגיה מרחיקה בתוכנו לא מאפשרת לנו ליצור שינוי עם הילד שקשה לנו איתו. בחלק הזה של התהליך נאתר ונזהה את כל המילים האלו ונלמד אתכם להחליף אותן לתמיד בצרכים העמוקים שלכם שנמצאים מתחתיהן - ככה גם תוכלו להיות מחוברים יותר לעצמכם וגם לא תיצרו מבלי להתכוון ריחוק מהילד שלכם.
מזהים ומבינים את המניעים האמיתיים להתנהגויות המאתגרות של הילד שלנו - הצרכים העמוקים שמביאים אותו להתנהגות שחוזרת על עצמה –
כל התנהגות של הילד שלנו, ובפרט התנהגויות שחוזרות על עצמן - הן כולן ניסיונות, לרוב לא מודעים, למלא לעצמם צרכים עמוקים שחיים בו ומבקשים מענה והתייחסות. בחלק הזה תזהו את הצרכים העמוקים הספציפיים לילד שלכם. ברגע שתזהו אותם, תוכלו לעבור לפרק חדש ביחסים המשותפים איתו – שבו אתם מטפלים ישירות בצרכים העמוקים של הילד שלכם ולא רק מתייחסים להתנהגות החיצונית (ולכן מהלך כזה הוא במקרים רבים עוצמתי ומשנה יחסים – משום שאנחנו מטפלים במקור של ההתנהגויות החיצוניות שאיתן קשה לנו).
עונים לצרכים העמוקים של הילד שלנו באמצעות פעולות ומעשים שמקרבים אותו אלינו – ברגע שתיתנו מענה לצרכים העמוקים שהילד שלכם מפנה אליכם, משהו מאד מהותי ישתנה ביחסים שלכם איתו – ההתנהגויות המאתגרות שלו כבר לא יראו לכם כמו התעקשויות שרירותיות ויהיה לכם קל יותר לראות ולהרגיש את הלב שלו שנמצא מתחתיהן, והוא יוכל לוותר על חלק גדול מאותן התנהגויות שקשה לכם איתן,
כי הוא יקבל את ההתייחסות שהוא צריך לצרכים שנמצאים מתחתיהן.
לומדים לנהל עם הילד שיחה מקרבת במצבים מאתגרים – תלמדו איך לעצור התנהגויות שקשה לכם איתן ולומר לו 'לא' מבלי שזה יעורר ביניכם קונפליקט, תלמדו איך להקשיב לו בהקשבה אמפתית כדי למוסס התנגדויות והתעקשויות שלו וכדי ליצור איתו חיבור שייקל עליו מאד להקשיב לכם ולשתף אתכם פעולה, תלמדו איך לבטא את מה שחשוב לכם באופן שיגיע אליו ללב ויעורר אצלו רצון להתחשב בכם ולעזור - ותלמדו איך לבקש ממנו בקשות כדי שיתעורר בו הרצון לשתף אתכם פעולה.
יוצרים תוכנית מעשית אישית שמפרטת את אופן הפעולה עם הילד שלכם, בחמשת הרובדים של ההורות המקרבת - אחרי שמזהים את הצרכים העמוקים של הילד שלכם, חשוב לתת להם מענה בחמשת הרובדים שמרכיבים את ההתנהלות המשפחתית בבית, כדי לשמר את יחסים החדשים שנוצרו לזמן ארוך. בחלק הזה נלמד אתכם את חמשת הרובדים של הורות מקרבת ותדעו מה לעשות בכל אחד מהם עם הילד שלכם.
לומדים איך להשתמש בחמשת עקרונות היסוד לניהול היחסים עם הילד שאיתו קשה לנו יותר – חמשת העקרונות האלו הם כמו 'הוראות פעולה' שכדאי לנו כהורים לאמץ כדי להעזר בהם כדי להעצים ולשמר את השינוי עם הילד שאיתו קשה לנו יותר.
אלו השלבים שמבנים את תהליך השינוי עם הילד שקשה לנו איתו - שיישום שלהם מאפשר לנו לחזק את הערוץ הרגשי מולו - ומאפשר לו להתקרב אלינו, להקשיב לנו יותר ולהתגמש, להיות רגיש יותר לאחרים סביבו, ולבטא את הרצונות שלו באופן שלוקח אחרים סביבו בחשבון.
את התהליך העוצמתי והאפקטיבי הזה אנחנו מזמינים אתכם ללמוד איתנו,
כדי שתוכלו גם אתם לעבור אותו עם הילד שלכם (לעולם לא מאוחר מדי - זה עובד עם ילדים בכל גיל).
יש לכם שאלה לפני הצטרפותכם? - לחצו כאן ונחזור אליכם
מעדיפים להירשם בטלפון? התקשרו אלינו: 052-6905706/7
מצאתי את מה שחיפשתי
אני כל כך שמחה על הצטרפותנו לתהליך ומודה כי סופסוף מצאתי את מה שחיפשתי במשך כשמונה שנים (בכורי בן 10). אני גם רוצה להחמיא על הדרך בה מועברים המסרים - באופן כל כך ברור, ללא שיפוט וישים.
טל
למי מתאים הקורס?
להורים שחווים קושי מתמשך מול אחד הילדים שממשיך להתנהג באופן שקשה להם לקבל, שניסו לדבר ולהסביר ולוותר ולהיות נוקשים - וההתנהגויות המאתגרות ממשיכות, ושמכירים בקושי שיש להם כרגע להכיל את הילד, לקבל אותו ולאהוב אותו כפי שהיו רוצים.
להורים שמבינים שהקשר בין הורה וילד הוא מערכת שיש בה השפעה הדדית ויחסי גומלין - שתהליכים שהילד עובר משפיעים עלינו ושתהליכים שאנחנו עוברים משפיעים עליו. ובהקשר שלנו - שמבינים שחלק מהפתרון לקושי מתמשך עם הילד שלנו הוא תהליך פנימי שאנחנו עוברים בתוך עצמנו (יש לתהליך מרכיבים נוספים כפי שפירטנו למעלה, אבל תנאי הכרחי הוא תהליך פנימי שאנחנו עושים עם עצמנו).
להורים שמוכנים לעשות עם עצמם עבודה פנימית (אמנם יחסית קצרה וממוקדת) כדי ליצור שינוי משמעותי בקשר עם הילד שקשה להם איתו - במילים אחרות, שמוכנים לקחת אחריות על החלק שלהם בתהליך (מניסיוננו, כשאנחנו עושים את החלק שלנו - הילד עושה את החלק שלו).
למי זה לא מתאים?
להורים שרואים את התנהגויות הילדים כמופרדות מהם, מהקשר שלהם עם הילד ומהתקשורת בבית, ושמחפשים מענה חיצוני לשינוי ההתנהגויות אצל הילד, מבלי להיות מעורבים בתהליך.
להורים שלא מוכנים כרגע להתבונן בעולם הפנימי שלהם ובקשר שלו להתנהגויות הילד וליחסים איתו.
פתאום משהו בדו שיח נפתח
"נראה לי שהתקשורת הלקויה ביני ובין בתי נבעה מכן שלרוב באתי אליה בטעות על דברים שלדעתי לא התנהלה נכון.
אבל כששיתפתי אותה ברגשות שהמעשים שלה גרמו לי להרגיש, והבנתי איזה צרכים נמצאים מתחת, פתאום משהו בדו שיח נפתח. היא החלה לשתף ולדבר על רגשות ולהצהיר על אהבה אלי וכמה הנוכחות שלי בחיים שלה חשובה. מה שלפני הסדנא היתה לי תחושה שהיא לא ממש אוהבת אותי ואינה מעריכה את נוכחותי ומעשיי בחייה.
זה הישג שבהחלט אני גאה בו... ברגישותכם הרבה, בסובלנות בהקשבה ובליבכם הגדול, פתחתם לי דלת למקום טוב יותר, שלו ורגוע.
אתם עושים עבודת קודש. תודה רבה וחיבוק ענק!"
חני
יש לכם שאלה לפני הצטרפותכם? - לחצו כאן ונחזור אליכם
מעדיפים להירשם בטלפון? התקשרו אלינו: 052-6905706/7
מה אתם מקבלים בקורס 'הילד שקשה לי איתו':
שלושה שיעורי ליבה אינטרנטיים (וידאו) של שעה וחצי כל אחד, כולל הקלטות שלהם:
לימוד מעמיק, מפורט ומסודר, ותרגול בהדרכה צמודה של כל השלבים בתהליך כדי ליצור עם הילד שקשה לכם איתו שינוי משמעותי בזמן יחסית קצר. החיבור להדרכות הוא קל ופשוט - אנחנו שולחים לכם קישור למייל, אתם לוחצים עליו ונכנסים לחדר ההדרכות, רואים אותנו בוידאו ואת המצגת שאיתה אנחנו עובדים (אתכם לא רואים בוידאו, אתם יכולים לכתוב לנו במהלך ההדרכה ורק אנחנו רואים את מה שאתם כותבים).
בנוסף, אתם מדפיסים לעצמכם לפני כל אחת מהדרכות הליבה חוברת תרגול שנשלח אליכם, כדי שתוכלו לתרגל איתה במהלך השיעור את הכלים שנלמד. תוכלו לצפות בהדרכות בנוחות שלכם בכל זמן וללא הגבלה מכל מחשב או סמארטפון.
שתי הדרכות תרגול ותמיכה ביישום (הדרכות אינטרנטיות של שעה וחצי כל אחת)
בהדרכות אלו אנחנו עונים על שאלות של משתתפים, לוקחים אתגרים ומקרים יומיומיים עם הילדים ומדגימים איך לטפל בהם לפי השלבים והכלים שתלמדו בקורס, כולל ניתוחי סיטואציות, סימולציות של שיחות עם ילדים, פירוט השלבים לטיפול בכל מקרה ועוד - פרקטיקה יומיומית שתעזור לכם ליישם בפועל את מה שתלמדו בקורס.
הקלטות ההדרכות האינטרנטיות נשארות אתכם לתמיד
תוכלו לחזור על התהליך שתלמדו עם ילדים נוספים שלכם כשיתעורר לכם קושי איתם - ולהעמיק בכל פעם את ההבנה של הידע, הכלים והמיומנויות שתלמדו בקורס.
ניתן לצפות בהקלטות מכל מחשב וסמארטפון במקום ובזמן שנוח לכם.
שלוש חוברות עבודה מפורטות (אחת לכל שיעור ליבה) שבהן עובדים עם הידע שנלמד בקורס ומתרגלים אותו. תוכלו לשמור את חוברות העבודה אצלכם, להדפיס אותן ולשוב ולתרגל בהן את התהליך עם ילד נוסף שלכם ולחזק עוד את המיומנויות שתלמדו.
הקלטות אודיו mp3 של שלושת שיעורי הליבה להורדה ולהאזנה בנסיעה ומחוץ לבית -
לשמיעה חוזרת, העמקה והטמעה של ההבנה והידע, וכדי להמשיך להיות מחוברים ולהזכיר לעצמכם את היסודות ועקרונות הפעולה של תהליך השינוי עם הילד שקשה לכם איתו.
תמלולים של ההדרכות לקריאה ולהעמקת הלימוד -
תוכלו להוריד אותן ולקרוא את חומרי הקורס - למי שהקריאה עוזרת לו בתהליך הלימוד.
וכדי לעזור לכם להטמיע וליישם עם הילד שקשה לכם איתו את תהליך השינוי,
אתם מקבלים בנוסף:
שתי הדרכות עומק (וידאו) שייתמכו בתהליך היישום שלכם:
- איך ליצור רגיעה מיידית וחיבור עם הילד באמצעות הקשבה אמפתית - הדרכת עומק שתלמד אתכם כיצד להקשיב לילד שלכם בדרך שממוססת כעסים והתנגדויות, שיוצרת חיבור ונכונות להקשיב ולשתף פעולה.
- כיצד לבקש בקשות כדי לעורר אצל הילד מוכנות להקשיב ולשתף פעולה - איך לבטא את הבקשות שלנו כדי שיגיעו אל הלב של הילד שלנו ויעוררו אצלו רצון להתחשב בנו ולעזור.
מדריך כתוב ומפורט שמלמד איך ליצור תקשורת מצוינת עם הילדים - כולל מה לעשות במצבים של מריבות בין אחים, של ילד שלא מקשיב ועוד - להוריד, לקרוא וליישם.
כרטיסיית רגשות וצרכים - כלי העבודה המרכזי של תקשורת מקרבת - שתוכלו להשתמש בה במהלך הקורס ואחריו.
וגם... השתתפות במתנה בסדנה פרונטלית לתרגול הכלים שתלמדו בקורס!
סדנה פרונטלית של 4 שעות, שבה נוכל להיפגש פנים אל פנים ותוכלו לקבל את ההדרכה והליווי האישיים שלנו לתהליך שלכם.
לאחר ההצטרפות לקורס כתבו לנו ונעדכן אתכם בתאריכי הסדנאות הקרובות.
סך הכל שווי ההטבות - 439 ש"ח
מהי ההשקעה בקורס?
כשאתם מצטרפים לקורס 'הילד שקשה לי איתו' אתם משקיעים בעצמכם כהורים, בילד/ה שלכם, ביציבות ובחיבור של המשפחה כולה. משפחות שפועלות בדרך המקרבת להנעת ילדים חוסכות לעצמן אינספור התמודדויות יומיומיות מתישות שמלוות בויכוחים, במאבקי כח, בכעסים, בשימוש בכח שמייצר כאב אצל ההורים והילדים ושמשפיע על כל האווירה בבית.
הידע, הכלים וההדרכה שלנו בקורס הזה הם בעלי ערך עצום ולא יסולא בפז עבור כל הורה שמוכנ/ה לקחת אחריות על היחסים בבית ובפרט עם הילד שאיתו קשה יותר כרגע. חלק מהשליחות שלנו היא להביא את הדרך הזו להרבה בתים ומשפחות, ואנחנו רוצים לעודד גם אתכם לעשות את אותו הדבר במשפחה שלכם. ובגלל זה,
אנחנו נותנים לכם הנחה מיוחדת להשתתפות בקורס 'לפתוח דף חדש עם הילד שקשה לי איתו' - זהו התמריץ שלנו לעזור לכם לבחור ולעשות את הצעד הראשון עכשיו (כי למה יש לחכות?)
המחיר המלא של הקורס 'הילד שקשה לי איתו': 1,950 ש"ח
ההשקעה שלכם כדי להשתתף בקורס: 1,240 ש"ח בלבד
או 248 ש"ח X חמישה חודשים
איך מצטרפים?
לוחצים על הכפתור הירוק ועוברים לדף תשלום מאובטח. בצעו את התשלום ואתם רשומים לקורס! בתוך זמן קצר נחבר אתכם לאתר הקורס ותוכלו להתחיל בתהליך עם הילד שלכם.
יש לכם שאלה לפני הצטרפותכם? - לחצו כאן ונחזור אליכם
לא מסתדרים עם הרשמה מאובטחת?
אפשר להירשם גם בטלפון:
052-6905706/7
לשיחה איתנו בנוגע לקורס, הירשמו כאן בטופס וניצור אתכם קשר בהקדם:
רוצים להתחיל בתהליך כבר עכשיו? צפו מכאן בהקלטת ההדרכה:
שלושת שינויי החשיבה שמייצרים שינוי עמוק עם הילד שקשה לנו איתו:
מה קורה מרגע שמצטרפים לקורס?
עם סיום התשלום נשלח אליך קישור לאתר הקורס שבו מחכות כל ההדרכות, חוברות התרגול ותכנים נוספים, ותוכלו כבר להתחיל בתהליך עם הילד שלכם.
החיים בבית שלנו אחרים היום!
"באתי להגיד היום שמשהו מאד משמעותי השתנה לי בבית. אתם זוכרים כמה בכיתי פה בפגש הראשון כששיתפתי בקושי הגדול עם הבן שלי, שכל אחה"צ שלנו היה סוג של סיוט מתמשך. החיים בבית שלנו אחרים היום. הבית שלנו נרגע... נעים לנו יחד, אני הרבה יותר רגועה. אבל הבונוס הגדול שאפילו לא ציפיתי לו זה שבינו לבין אחותו השתנה הקשר. הם מדברים, מבקשים בקשות אחד מהשני, במקום מה שהיה בינם קודם. ממש נהיה להם טוב ביחד. אני אסירת תודה על השינוי הזה שלא חשבתי אפילו שיכול לקרות. אז אחרי ששמעתם אותי בוכה במפגש הראשון, שמחה להגיד לכם שזה מה שקורה אצלנו".
(השם שמור אצלנו)
הקורס הזה, כמו כל הקורסים שלנו, מבוססים על גישת תקשורת מקרבת (Nonviolent Communication). מוזמנים לקרוא כאן על הגישה:
מה זה תקשורת מקרבת?
תקשורת מקרבת היא גישה שמיועדת ליצור הבנה וחיבור בין אנשים וכן בין אדם לעצמו, במטרה ליצור שיתוף פעולה ואווירה של קרבה בתוך מערכות יחסים. מי שיצר את הגישה הוא ד”ר מרשאל רוזנברג, פסיכולוג יהודי-אמריקאי, אשר הושפע מתורת האי-אלימות של מהטמה גנדי ומרטין לותר קינג. בשפת המקור תקשורת מקרבת נקראת – Nonviolent Communication תקשורת לא-אלימה.
אפשר לומר, שתקשורת מקרבת היא מפגש של חיבור מהלב בין אנשים, שמייצר מרחב שבו יש מקום גם למה שחשוב לנו וגם למה שחשוב לאחר. המרחב הזה שנוצר, שבו יש מקום ל’לב’ שלנו ושל אחרים, יוצר קסם בתוך מערכת היחסים, שמשמר אותה לאורך זמן ויוצר בה תחושה של אכפתיות, חמימות, ביחד, שיתוף-פעולה, הקשבה ועזרה הדדית.
הבחירה בסוג תקשורת שכזה יעיל במיוחד במצבים שבהם יש ויכוחים וקונפליקטים בין אנשים, אי-הסכמות וחילוקי-דעות. העוצמה של הגישה היא ביכולת שלה לשמור על תחושת הביחד ועל האמפתיה ההדדית, מבלי לוותר על מה שבאמת חשוב לשני הצדדים. הכלים והמיומנויות של תקשורת מקרבת מאפשרים לנו לנהל דיאלוג שבעזרתו קל להגיע להסכמות ולפתרונות, גם במצבים שנראו לכאורה תקועים או חסרי-מוצא, כאשר הדרך למציאת פתרונות נסללת לרוב מעצמה, כתוצאה מתחושת החיבור, הקרבה וההבנה שנוצרו. התוצאה היא הפחתת הכעסים, המתחים והקצרים בתקשורת, ולטווח הארוך יצירה של תשתית רחבה שיש בה הקשבה, הבנה, קרבה ורצון לשתף פעולה ולעזור אחד לשני.
יש לכם שאלה לפני הצטרפותכם? - לחצו כאן ונחזור אליכם
מעדיפים להירשם בטלפון? התקשרו אלינו: 052-6905706/7
נדהמתי, מה שבדרך כלל לקח המון זמן, פשוט נגמר בקלות. זה היה מדהים.
"רציתי באמת לומר תודה מעומק הלב.
השינוי בבית הוא משמעותי מאוד. רק מהעובדה שהילדים הבינו שמקשיבים להם, שלא מיד שופטים או מציעים פתרונות. אלא פשוט מקשיבים ומשאירים פתוח עם אפשרות להביע הכל ויקשיבו. ובכלל התחושה היא שמקשיבים לרגשות ולמה שבאמת מציק ושאפשר לשתף.
...הבן שלי חזר מבית הספר אחרי שהתפרץ שם על ילד שהרגיז אותו. הוא נכנס במן התחמקות כזו ומיד הבנתי שקרה משהו שאלתי אם הוא כועס? בהתחלה אמר 'המורה כבר יגיד לכם'. אמרתי לו שאני מעדיפה לשמוע קודם את הצד שלו. ובאמת ישבנו והוא סיפר ונתתי לו את כל המקום להביע את כל התסכול. לא יודעת עם זה היה לפי הכללים אבל השתדלתי להישאר בסימן שאלה, להיכנס לנעלים שלו ולשאול על צרכים שלא מולאו. בסוף השיחה יחד עם החיבוק הוא הרגיש שיש מי שמקשיב, כשהיה ברור לשנינו שזו לא הדרך להגיב, אבל היתה סיבה מובנת לתגובה ומשהו הקשיב לה בכבוד. מאז אני מרגישה שהוא מוכן לשתף יותר. יש יותר אמון ופתיחות בינינו.
סיפור נוסף על הבת הצעירה, שהתעוררה באמצע הלילה מחלום רע, ובמקום להעביר אותה למיטה אחרת ולנסות לפתור את הבעיה, הקשבתי לחלום ושאלתי אם היתה זקוקה להרגיש שמגנים עליה ושומרים ודואגים לה וכד'. אחרי שתי דקות היא אומרת לי: אמא אני יכולה עכשיו להירדם לבד. תודה אמא. נדהמתי, מה שבדרך כלל לקח המון זמן והתעוררויות חוזרות ונשנות, פשוט נגמר בקלות ובעצמאות שלה. זה היה מדהים.
דבר נוסף ומשמעותי בשינוי זה נקודת המבט שלי על עצמי על הרגשות והצרכים שלי. הם תמיד הודחקו והיו אחרונים - מי בכלל חשב על זה בתוך סיטואציה... אני הייתי תמיד בסדר עדיפויות אחרון, תמיד מוותרת על עצמי. ופתאום זה במודעות שלי: רגע, גם לי יש צרכים ורגשות. שמותר להרגיש ומותר לדבר עליהם ולגיטימי לבקש אותם. זה שינוי כביר שעוד צריך המון תרגול אבל משמעותי מאוד.
אז תודה תודה ממש על ההרצאות המרתקות. מרגישים שאתם חיים את זה בכל נשמתכם וחווים אז זה לעומק ומשקיעים בכל אחד ואחד. זו פשוט חוויה משמעותית שעושה את ההבדל.
תודה על העומק המשמעותי בהבנת עצמנו וילדנו שנכנס לחיינו".
(השם שמור אצלנו)
רוצים להצטרף כבר עכשיו?
לחצו על הכפתור, שיוביל אתכם לדף הרשמה מאובטחת, מלאו את פרטי התשלום והתחילו בתהליך איתנו:
יש לכם שאלה לפני הצטרפותכם? - לחצו כאן ונחזור אליכם
מעדיפים להירשם בטלפון? התקשרו אלינו: 052-6905706/7
הורים מספרים:
"שמחה לספר לך שהקורס שלך עושה לי טוב, וגם למשפחה.
מרגישה בעיקר איך היחסים שלי עם הבכורה משתפרים
ואנחנו מתקרבות מאד אחת לשנייה.
זה כל כך כיף וחשוב לי. והכל ללא מאמץ רק באמצעות תקשורת מקרבת..."
דפנה
"אני מרגישה שאנחנו נוטלים חלק במשהו מאוד גדול!!!! בשורה לעולם!!! יעל , יואב וגליה!
אתם כ"כ מרגשים! אתם קשובים כל כך !, נענים לכל הצרכים... ומשתדלים לרדת לפרטים. ומתוך הפרטים הקטנים הללו: התרגילים, הטבלאות, הסרטונים, הדוגמאות הקטנות מחיי היומיום, הולך ונרקם לפנינו עולם טוב יותר! מכיל יותר! עם אמפתיה ובע"ה ללא מלחמות! המשיכו במעשיכם! אתם מקצוענים! מדוייקים! ועם זאת יש בכם ענווה והקשבה! אתם חשובים לנו ולעולם כולו! יישר כח!!!".
מרים
"אני מבין היום לגמרי אחרת את כל מה ששמעתי וחשבתי על מה זה להיות אבא.
אני מסתכל באופן לגמרי שונה על הילד שלי, שלמרות שהוא בן 17 וחצי,
אני כבר לא חושב עליו במונחים של "פרזיט", "מרדן", "לא מחונך", "סוציומט".
עד הקורס בעצם לא הרגשתי שאני בכלל מכיר אותו. כאילו איבדתי אותו לגמרי.
אחרי המפגש החמישי – היה לי האומץ לדפוק בדלת שלו, להיכנס, לשבת על המיטה,
ולנהל אתו שיחה כמו שלא האמנתי שאנחנו יכולים. הרווחתי את הבן שלי מחדש!"
גיא
הקורס 'הילד שקשה לי איתו' ותוכניות הבית להורות מקרבת - מי אנחנו?
מנחי הקורס הם - יואב לבנה, גליה לבנה, יעל ארבל - מומחים לתקשורת מקרבת בין הורים וילדים והיוצרים של תוכנית הבית להורות מקרבת, לליווי ארוך טווח של משפחות להטמעה של הגישה המקרבת עם הילדים בבית.
יואב וגליה לבנה - מומחים לתקשורת מקרבת במערכות יחסים,
מנחים קורסים וסדנאות בארץ לזוגות, להורים ולקהל הרחב,
מלווים צוותי הוראה ומנהלי בתי-ספר,
מלמדים בתוכניות חינוכיות ובמוסדות אקדמיים
ומלווים מאות אנשים בשנה בתהליכים של פריצת דרך
בתקשורת ויצירת הבנה וחיבור עמוק ביחסים.
יעל ארבל - מומחית לתקשורת ולניהול מערכות ויחסים במשפחה
בגישת תקשורת מקרבת Nonviolent Communication
מרצה, מנחה, מגשרת ומטפלת בתקשורת מקרבת (משנת 2006)
עוזרת להורים לנהל תקשורת טובה בבית ולייצר קרבה, רגיעה ושיתוף-פעולה
מלווה בתהליכי קבלת החלטות, בקונפליקטים ביחסים ובמשברים בתקשורת בתוך המשפחה.
בוגרת תוכנית אינטנסיב של דר' מרשאל רוזנברג מטעם המרכז הבינלאומי לתקשורת לא-אלימה. לשעבר מנכ"לית בארגון נפגעי פעולות איבה ובמרכז לתקשורת מקרבת.
תשובות לשאלות ששאלתם אותנו על הקורס 'הילד שקשה לי איתו'
איך אני משתתפ/ת בקורס?
הקורס הוא קורס אינטרנטי בוידאו - כשהחיבור להדרכות הוא קל ופשוט - אנחנו שולחים לכם קישור למייל, אתם לוחצים עליו ונכנסים לאתר הקורס, אתם מדפיסים לעצמכם לפני כל אחת מהדרכות הליבה את חוברת העבודה שמחכה לכם באתר כדי שתוכלו לתרגל איתה במהלך השיעור - וצופים בהדרכות. הצפייה בהדרכות פתוחה לכם בנוחות שלכם בכל זמן וללא הגבלה.
למה אוכל לצפות מהקורס?
במידה והלימוד שלך יהיה רציני ומעמיק (בשידור החי או בצפייה בהקלטות) אפשר לצפות לשינוי ניכר במערכת היחסים עם הילד שקשה לכם איתו יותר: לשינוי משמעותי ברגשות שתרגישו כלפיו, להבנה של הצרכים העמוקים שבגללם הוא פועל כפי שהוא פועל וליכולת שלכם לפתוח את הלב אליו, ליכולת שלכם להגיב להתנהות המאתגרת שלו באופן מקרב (מכיל ויחד עם זאת אסרטיבי), ולהתקרבות של הילד אליכם (בהרבה מקרים ממש מרגישים כאילו הוא מתחיל לחפש את קרבת ההורים). לרוב נראה שהילד רואה יותר אחרים סביבו ומתחשב יותר.
איפה כל זה מתקיים?
הצפייה בהדרכות בנוחות של ביתכם דרך כל מחשב או סמארטפון. באופן הזה אתם יכולים להקדיש רק זמן ללמידה נטו ולחסוך זמן וכסף של נסיעות, בייביסיטר וחנייה. ומכיוון שהדרכות מועברות בוידאו, ואתם גם מקבלים את ההקלטות שלהן, תוכלו להשתתף בקורס בלי קשר למקום המגורים שלכם ולאילוצים של זמן שקשורים בעבודה וילדים.
אני לא כל-כך מתמצאת במחשבים, למה הדרכות וידאו באינטרנט?
אנחנו מבינים ומכירים מקרוב את העומס שיש היום על הורים. ולכן חיפשנו דרך שתאפשר להרבה הורים להתחבר מחדש לילד שקשה להם איתו ולעבור איתו תהליך משמעותי, בנוחות ומבלי שמגבלות של זמן ומרחק גיאוגרפי יהוו מגבלה. במשפחות עם שני הורים חשוב לנו שההדרכות שלנו יגיעו לשניהם וזו דרך נוחה לעשות זאת. ההדרכות באינטרנט מאפשרות גם לשתף באופן פרטי (ללא הזדהות) בדברים שבמפגש פרונטלי אתם מרגישים פחות נוח לחשוף. האינטרנט בימינו הוא כלי למידה נטול מקום ונטול זמן ולכן רצינו לנצל את היתרונות שלו. ואגב, ידע בסיסי בתפעול מחשב ממש יספיק כאן. את התרגילים בחוברות העבודה אפשר לעשות בכתב יד.
אני מעדיפה קורס פרונטלי - יש לכם גם כאלה?
בוודאי שיש ועוד רגע נכתוב על זה - אבל לפני: את התהליך הספציפי הזה להורים שיש להם קושי מתמשך עם אחד הילדים, אנחנו מעבירים רק בקורס הזה. הסיבה לכך היא שהתכנים בו הם מובנים, עם שלבים ברורים שקל ללמוד אותם דרך השתתפות בשיעורי וידאו. בשנה האחרונה העברנו אותו באופן הזה לעשרות רבות של הורים וראינו שקל ללמוד אותו באופן הזה, שזה חוסך את כל האילוצים הכרוכים בקורס פרונטלי (זמן, מקום, פניות, בייביסיטר, נסיעות) ושזה מאפשר ליהנות מהתוצאות שלו מבלי לצאת מהבית. אם הנטייה שלכם לקורס פרונטלי מבוססת על זה שלא ניסיתם עדיין קורס וידאו אינטרנטי - אנחנו ממליצים לכם לנסות ולחוות את הלימוד בדרך הזו.
למי מכם שמעדיף בכל זאת ללמוד איתנו בדרך פרונטלית - כתבו לנו ל-info@feelfamily.co.il וניתן לכם פרטים על הקורסים הפרונטליים הקרובים.
בן / בת הזוג שלי רוצה גם להצטרף - נצטרך לשלם כפול?
לא:-) תוכלו לראות את השיעורים יחד ולהיכנס לאתר הקורס עם שם משתמש וסיסמה זהים, אפילו ממחשבים שונים וזו יכולה להיות הזדמנות מצוינת ללמוד את התכנים שבקורס יחד ולבסס עקרונות משותפים להורות שלכם מול הילד שאיתו קשה לכם יותר. לגברים שקוראים את זה - תנו לזה ולנו צ'אנס - אנחנו מלמדים בקורס הזה דרך מעמיקה שעובדת ואנחנו יודעים את זה גם משימוש בה עם הילדים שלנו - אם למרות הניסיונות שלכם הקושי עם הילד ממשיך, ממליצים לכם לנסות איתנו בקורס משהו אחר, שאנחנו ממשיכים לראות שמביא לתוצאות חזקות שנשמרות לאורך זמן.
בן / בת הזוג שלי לא מאמין בתקשורת מקרבת. הוא יותר בכיוון של חינוך עם גבולות ברורים וכבוד לסמכות. יש טעם שאצטרף?
חד משמעית כן. האמא היא 'מרכז העצבים בבית' והמקום שהיא מייצגת עבור הילדים, וגם עבור הילד שקשה לכם איתו יותר, הוא בלתי ניתן לשיעור - היחסים עם אמא הם בדרך כלל היחסים שמגדירים את היחסים של הילד עם העולם. ולכן בכל מקרה אנחנו ממליצים, בפרט בקורס הספציפי הזה, שהאמא בבית תעבור את התהליך כי אין תחליף לאיכות היחסים ביניכם לבין הילד שלכם. וכמובן שהיינו שמחים אם בן/בת הזוג שלך ירצה לעבור את התהליך בעצמו. אבל אם הוא לא רוצה להיות חלק מזה כרגע, אנחנו ממליצים לך להתחיל ומאמינים שכמו בהרבה משפחות, בן-הזוג יראה את השינוי בקשר שלך עם הילד ובהתנהגויות של הילד וככל שיעבור הזמן הוא יושפע מהתהליך בעצמו, ואולי גם יתעניין וירצה ללמוד אותו או חלקים ממנו בעצמו.
אני לא מרגיש/ה בנוח לחשוף ולשתף דברים. חייבים?
ממש לא חייבים, וכמו שכתבנו כאן - המדיום של הדרכות וידאו באינטרנט מאפשר לכם ללמוד ולקבוע בעצמכם את מידת השיתוף הנוחה לכם כאשר הפרטיות שלכם נשמרת: רואים רק אותנו בוידאו (לא אתכם), אתם יכולים לכתוב לנו במהלך ההדרכות ורק אנחנו רואים את מה שאתם כותבים (משתתפים אחרים לא רואים את מה שאתם כותבים), ובאופן הזה אתם יכולים לקבל מאיתנו את ההדרכה האישית שאתם צריכים ובמקביל לשמור לחלוטין על הפרטיות שלכם.
האם אפשר יהיה להשתמש במה שאלמד בקורס עם ילד נוסף שלי?
בטח שכן:-) כל חומרי הקורס - הקלטות השיעורים, חוברות התרגול והדרכות הבונוס - כולם נשמרים לכם לתמיד, ותוכלו לשוב ולעבור את אותו תהליך עם ילדים נוספים שלכם ברגע שיתעורר קושי מתמשך מולם. אנחנו בעצמנו משתמשים בתהליך הזה בכל פעם שאנחנו מזהים קושי מתמשך שמופיע עם אחד הילדים ורואים בכל פעם מחדש איך הוא מחזיר לנו את החיבור לילד שלנו. למעשה זו הדרך הכי יעילה וקצרה שאנחנו משתמשים בה כהורים כדי לעשות שינוי משמעותי בהתנהגויות של הילדים שלנו שאיתן קשה לנו.
יש לי ילדים בוגרים האם הקורס מתאים גם לי?
כל הקורסים שלנו בבית להורות מקרבת מתאימים לילדים בכל הגילאים, והקורס הספציפי הזה על אחת כמה וכמה - לעולם לא מאוחר ליצור מחדש את החיבור שאנחנו רוצים עם הילד שאיתו היה לנו קשה לעשות את זה עד עכשיו. את התהליך שאנחנו מעבירים בקורס הזה העברנו למשפחות עם ילדים בכל הגילאים, כולל ילדים בגיל העשרה, גיל העשרה המבוגר ואפילו ילדים שכבר עזבו את הבית ובמקרים רבים הוא יצר לא פחות ממהפך ביחסים ובתקשורת עם הילד. ילדים גדולים יותר גם יכולים באופן טבעי להתבטא ביותר מילים ולהבין יותר מילים שאנחנו כהורים מבטאים, ולכן אפשר ליצור איתם יותר עומק הבנה וחיבור רגשי בשיחות שנלמד אתכם בקורס ליצור איתם.
מה אם יש לי שאלה שלא עניתם עליה כאן?
נשמח לענות עליה. אפשר לשאול כאן למטה ונשמח לענות או פשוט ליצור איתנו קשר.
ליצירת קשר אפשר למלא את פרטי ההתקשרות שלכם כאן בקישור הזה וניצור איתך קשר בתוך זמן קצר. או פשוט להתקשר אלינו - 052-6905706/7
יש לכם שאלה לפני הצטרפותכם? - לחצו כאן ונחזור אליכם
מעדיפים להירשם בטלפון? התקשרו אלינו: 052-6905706/7
הורים מספרים:
"ההורות היא דבר עצום ומרתק בשבילי, וחשוב לי להתפתח ולצמוח
מתוך חוויית מערכות היחסים במשפחה שהקמתי.
האוירה בבית כיום רגועה ושמחה יותר, (לא נטולת אתגרים, חס וחלילה...),
ואנחנו כהורים ממוקדים יותר בהקשבה ובראיית המתוקים שלנו, בהתפעמות מהם,
ופחות באיך ניתן לשנות או "לתקן" אותם כדי שלנו יהיה יותר קל...
המודעות העצמית שלנו לגבי קשיים אישיים וצרכים גם מתפתחת,
ויש בינינו כזוג עזרה הדדית בנושא.
אז תודה גדולה מעומק הלב, ומחכה כבר להמשך..."
חן נווה
"הגעתי לסדנה מתוך רצון לשפר את התקשורת והאווירה בבית
וגם, באופן אישי, כדי ללמוד באמת להקשיב.
הסדנה עצמה הפתיעה אותי מאוד בפשטות המסרים שבה, בפרקטיות שלה ליישום מיידי,
בעניין שיצרה, בכך שנגעה, בלי יוצא מהכלל בכולם,
ובאופן שבו הועברה, בכישרון רב, בחשיפה אישית וברגישות מדהימה.
ברור לי עכשיו ש"תפסתי" רק את קצה החוט ושיש עוד הרבה מקום
ללמוד ולשפר כל סוג של תקשורת וכל סוג של אינטראקציה בין אנשים, גדולים כקטנים.
לסיכום, כל כך פשוט, כל כך הגיוני וכל כך עובד
שרק נותר להצטער שלא נחשפתי לכך קודם".
עמיר לוז
"הגעתי לתקשורת המקרבת כי הבנתי שאם אני רוצה לשמור
על ערוץ תקשורת פתוח עם בנותי המתבגרות
אני חייבת לעשות שינוי בגישה שלי.
הן כבר לא ילדות קטנות שאפשר לצוות עליהן.
המפגש עם יואב וגליה התברר כדבר המשמעותי ביותר שקרה לי בזמן האחרון.
למדתי לדייק עם עצמי – מה אני באמת מרגישה ורוצה (במיוחד כשאני כועסת).
למדתי להקשיב אחרת לבנותי ולהצליח להיות הרבה יותר אמפתית אליהן.
וממשיכה בהתמודדות עם הקושי לשנות את הרגלי הדיבור שלי משפה שהורגלתי אליה וש"חונכתי" בה, לשפה אחרת שיש בה כבוד ורצון אמיתי לקרבה.
תודה גדולה לגליה ויואב המדהימים!!"
מיכל ישראלי
"נכנסתי ונסחפתי. פתאום הבנתי מה קורה איתי. כל ההתלבטויות, התסכולים, המרמור, הדריכה במקום, הרצון לשנות, לחיות אחרת, לעבוד במקום אחר, לגדול, להתפתח, להבין, להיות מוארת, להשתנות. לפתוח את העיניים ולגלות את עצמי. לגלות אותי. לראות מה אני רוצה, מה אני אוהבת, מה אני חושבת. לא מה הסביבה רוצה בשבילי. אלא מה אני רוצה. ואז לאט לאט, עם הזמן, זה התחיל. השינוי התחיל. כן כן, זה קורה ממש עכשיו, ברגעים אלו.
אין לי מילים להודות לך, יעל. הקורס שלך פשוט עושה אותי אדם אחר, מאושר, אופטימי, מאמין בעצמו וצומח כל הזמן".
דקלה
לשאלות ובירורים כתבו לנו:
info@feelfamily.co.il
נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר